Wczesne wspomaganie rozwoju

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ma na celu pobudzenie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.Rodzicu, jeżeli niepokoi cię coś w rozwoju twojego dziecka, zauważasz,że rozwija się ono wolniej niż rówieśnicy, często potyka się, jest niezgrabne, nie mówi lub mówi niewiele, niechętnie bawi się z innymi, jest nadaktywne, śmieje […]

Wczesne wspomaganie rozwoju

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ma na celu pobudzenie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
Rodzicu, jeżeli niepokoi cię coś w rozwoju twojego dziecka, zauważasz,
że rozwija się ono wolniej niż rówieśnicy, często potyka się, jest niezgrabne, nie mówi lub mówi niewiele, niechętnie bawi się z innymi, jest nadaktywne, śmieje się lub płacze bez powodu, nie patrzy w oczy – nie czekaj, aż z tego wyrośnie. Skorzystaj z pomocy i wsparcia specjalistów. Równolegle z wizytą u lekarza pediatry zgłoś się do poradni psychologiczno – pedagogicznej.
Zatrudnieni tam specjaliści dokonają obserwacji i zdiagnozują dziecko pod kątem rozwoju psychoruchowego. Na podstawie wyników tych badań poradnia wyda opinię i zakwalifikuje (lub nie, jeżeli dziecko rozwija się prawidłowo ) dziecko do zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
Opinia poradni psychologiczno – pedagogicznej o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju jest niezbędnym dokumentem do zakwalifikowania dziecka do tego typu zajęć w przedszkolu.


W ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zapewniamy :

– opracowanie indywidualnego programu wczesnego wspomagania,

– zajęcia z pedagogiem, psychologiem, logopedą, neurologopedą, tyflopedagogiem, surdopedagogiem, oligofrenopedagogiem, fizjoterapeutą
i innymi specjalistami
​ – bezpłatne konsultacje i warsztaty dla rodziców.